Ramai hadir majlis PN di Tanah Merah buat Najib ‘panas satu badan’

Ramai hadir majlis PN di Tanah Merah buat Najib ‘panas satu badan’

Ramai hadir majlis PN di Tanah Merah buat Najib ‘panas satu badan’.

Najib macam ‘cacing kepanasan’ bila dapat tahu lebih 30,000 orang menghadiri majlis pelancaran tersebut. Difahamkan Najib ‘panas satu badan’ bukan pasal kehadiran tu sangat. Sebenarnya beliau tak boleh terima hakikat bila ‘musuh ketatnya’ Muhyiddin Yassin diberi sambutan macam tu.

Maklumlah sebelum ini, beliau selalu perlekeh kehadiran orang ramai di majlis-majlis PN, tetapi kali ini bila tengok begitu ramai mula lah Najib kelam kabut nak cari apa sebabnya. Maka macam-macam celah beliau cari untuk tunjuk kehadiran orang ramai tu bukan tulen.

Mulanya beliau tanya betul ke yang hadir dapat jam G-Shock dan payung, ia sudah dinafikan oleh Ahli Parlimen Tanah Merah, Ikmal Hisham Abd.Aziz.

Lepas tu bangkitkan pula soal surat Pejabat Pendidikan Daerah Tanah Merah yang memaklumkan mengenai perasmian mesyuarat berkelompok PIBG di lokasi yang sama dengan pelancaran PN Kelantan. Kenapa sampai macam tu Najib terdesak? Sebabnya Najib takut terima hakikatnya begitu ramai orang hadir ke majlis PN itu.

Kalaupun mereka hadir mesyuarat PIBG, kalau mereka yang tak berminat soal politik, mereka akan balik jugak waima kalau dah duduk dalam khemah perasmian sekalipun. Ini tidak, khemah tu tetap penuh sehingga majlis pelancaran berakhir. Jadi, apa hal yang Najib dengki sangat kat Muhyiddin dapat sambutan macam tu.

Lagipun di Tanah Merah, semua orang tahu rekod Ikmal Hisham. Sejak jadi Ahli Parlimen kawasan itu, beliau tidak henti-henti beri sumbangan dan bantuan kepada penduduk-penduduk Tanah Merah. Malah majlis seumpama itu bukan kali pertama diadakan sudah banyak kali dah, kenapa kali kali Najib ‘melompat’?

Ubahlah sikit perangai ‘orang lain buat salah, UMNO buat betul’, ‘kalau ramai yang hadir majlis BN tu tulen, kalau parti lain ramai orang tu sebab ada habuan’ …cukup-cukuplah mentaliti politik 90-an.

Kalau nak pertikai ni, ramai juga persoal adakah kemenangan BN di Melaka dan Johor tulen tanda sokongan rakyat sepenuhnya. Ramai penganalisis dah kata, kejayaan BN di kedua-dua negeri tu tak boleh jadi ukuran rakyat kembali menyokong BN memandangkan peratusan keluar mengundi rendah. Mereka juga menunjukkan statistik tahap sokongan meningkat kepada PN dalam kedua-dua PRN itu.

Jadi sebagai Pengerusi Jemaah Penasihat BN lebih baik Najib tumpu perhatian perkukuhkan BN, bukannya dok buang masa kira berapa ramai orang datang ke majlis Muhyiddin dan PN.

Satu lagi, tumpu sahaja kes-kes mahkamah beliau seperti mana ‘nasihat’ Muhyiddin sebelum ini. Kalau ada masa lagi rajin-rajinlah mentelaah wawancara Tok Mat Hasan dengan Asia Times.